Saturday 20 June 2015

Melantak Steak Hub

Aku jarang pi MP (Mahkota Parade, Banda Hilir) sebab MP tak mesra baby. Takde troli!haha.. troli sangat penting untung aku n lakiku. Nak jaga 3 orang cikenit without troli boleh mengundang amarah dan last-last rosak mood nak shopping. To be safe, p jela aeon mydin aeon mydin aeon mydin. Huaaa..

Otw balik dari Banda Hilir ke rumah, mesti lalu satu kedai 'Melantak Steak Hub' (terlupa nak ambil gambar depan kedai,nanti da ambil will update). First time ternampak kedai ni yang still under construction masa tu, aku jerit kat laki aku. Abang, tengok tu! Nama kedai dia melantak la. Rare ni, sangat melaka. Hahaha.. Nanti kita try bila die nak bukak ok!

24 Mei, aku kat rumah mil browsing Fb and aku menjerit kat laki aku. Macam takde keja lain kan. Menjerit je keje. Tu nak tunjukkan aku excited. Abang, Melantak da bukak la, rini opening..letssss... Laki aku cam biasa la bila bab makan laju je setuju. Ok, kita gerak after maghrib.

After maghrib, gigih laki aku drive 1 jam lebih dari Pulau Sebang ke Bandar Melaka semata-mata nk p try kedai makan baru. Siapa2 yang dari arah Klebang, Melantak Steak Hub di sebelah kanan boleh pusing di Marvelux atau u-turn di traffic light Eye On Malaysia. Sampai kat kedai orang tak ramai lagi. Ermm..xdapat sambutan pon bang kedai ni. Jom masuk dulu. Dalam setengah jam lepas tu orang da ramai yang datang, nasib baik cepat!




 Atas-atas ni adalah pilihan yang ada. Banyak lagi pilihan, tapi i is segan nak amek gambar. Cara order, ambil daging yang kita pilih, bagi kat pekerja restoran dan dia akan masakkan untuk kita. Harga ikut harga daging yang kita pilih. Masa ni wagyu belum ada rasanya. Eh, kalau ada pon xmampu nak amek..

Salah satu hiasan dinding kedai ni. Aleesya komen, ibu gambar ni gelap la. Ibu amek lagi sekali. Tak rajin ibu nak (T_T)

Menu ayah. Harga dalam RM52. Kalau seorang makan, agak muak sebab sangat banyak. Tapi daging sangat lembut, tanggal dari tulang. Sos, mashed potato n coleslow sedap!

Menu ibu. Just nice untuk aku dan mulut2 kecik di sekelilingku. RM 24.

Temporary menu. Taken from melantak's fb.



Menu lain yang ada. For those yang tak makan daging boleh order spageti n chicken grilled. Pic taken from melantak's fb.

B. card and alamat Melantak.

Orang Melaka yang nak try steak, dialu-alukan datang sini. Sedap dan puas hati. And ownernya belajar dari Me'nate Steak Hub kalau tak silap. Jommmm!

*masa makan sini aku pelik kenapa ramai sangat staff petronas makan kat sini. Mesti owner ni geng dorang. And memang betul pon. Kawan cakap owner ex-staff petronas. Tujuan cerita? Sebab aku pernah praktikal dekat petronas Melaka nun!hahaha




2 comments:

  1. Salam singgah, saya pun suka pegi makan kat sini.Rasa makanannya berbaloi dengan apa yang kita bayar.

    ReplyDelete
  2. iyaa..masih dikira affordable :)

    ReplyDelete